Frågor & Svar - Uppräkning

Loomis kundservice

Loomis kundservice

Tel. 010-163 63 00
mån-fre kl 8:00 - 17:00
Skicka e-post till oss

  • När har vi vår insättning på kontot?

    I normala fall har ni insättningen på kontot två bankdagar efter det att Loomis tömt serviceboxen.  

  • Hur byter vi kontonummer för våra insättningar?

    Om ni är direktkund hos Loomis Sverige AB kontakta vår kundservice för att fylla i en ny fullmakt.

    Observera att om ni är kund via en bank så behöver ni kontakta er bankkontakt för ändringar av konto. Banken meddelar sedan oss ert nya kontonummer.

    Om ni har bytt bolagsform se FAQ Avtal. 

  • Vi har skickat in en insättning men glömt att summera på insättningsspecifikationen.

    Vi sätter alltid in det belopp som finns i påsen, men det kan bli en viss fördröjning av överföringen till ert bankkonto. Det blir en felkod för differens i dagskassan.

  • Vi har fått information om avvikelse/manuell service på kvittensen på insättningen, vad betyder det?

    Beskrivning av avvikelse/manuell service i uppräknad insättning.

  • Vi saknar en kvittens på insättning.

    Kontakta vår kundservice med påsens nummer, belopp och ange när ni lade påsen i Loomis servicebox eller vi hämtade påsen hos er.

    Brukar du inte få kvittens? Kontakta vår kundservice med ditt kundnummer och vilken e-postadress du vill att vi skickar kvittenserna till. 

  • Vi får deponera checkar i dagskassan. Kan vi också lägga checkar från utländsk bank?

    Loomis kan bara få betalt för checkar från bank med svenskt clearingnummer. Vi tar därför inte emot utländska checkar.

  • Vi har fått meddelande om att en check/postväxel ej var överlåten.

    Checkar/postväxlar måste signeras och stämplas med företagsstämpel för att vi ska kunna sätta in beloppet på ert konto.

    Om checken/postväxeln inte är överlåten skickas den i retur.

  • Varför har vi fått en Sparbanksutbetalning i retur?

    Vi kan ej lösa in s.k SPU-utbetalningar. De måste lösas in på ert lokala Swedbank kontor. 

  • Hur många mynt får vi lägga ner i en påse?

    I avtalet anges hur många mynt ni har rätt att lägga i påsen.

  • Vi skulle behöva större påsar än vad vi använder nu.

    Se FAQ Material.

  • Hur fyller vi i specifikationen?

    Se Broschyren Hantera din insättning.

  • Vi saknar en insättning.

    Kontakta vår kundservice med påsens nummer, belopp och ange när ni la påsen i Loomis servicebox eller vi hämtade påsen hos er.

    Observera att om ni är kund via en bank måste ni kontakta er bankkontakt. 

  • Vi har lämnat in flera påsar samtidigt men endast vissa har blivit insatta på kontot.

    Det händer att påsar som kommer in till uppräkningen vid samma tillfälle separeras och räknas upp vid olika tider.

    I normal fall kommer resterade insättningar in på kontot vid nästa filsändning.

  • Hur meddelas en differens i påsen?

    På kvittensen som ni får från Loomis efter uppräkning av er påse står det angivet eventuell differens. I fältet anmärkning kan ni se vad differensen bestod i. ( Ex Differens + 1000:-, Anmärkning 2 * 500 betyder att det har funnits två 500-sedlar mer i dagskassan än vad ni angivit på er specifikation).

  • Loomis servicebox/växelautomaten är trasig, vad gör jag?

    Ring till 010-163 63 00 så felanmäler vi den omedelbart.

  • Vi får inte längre insättningskvitton via e-mail från Loomis.

    Vissa av våra kunders epostservrar har börjat behandla våra e-mail som sk spam, detta innebär att vi inte når ut med kvittoinformation till vissa av er. För att förhindra detta finns det några kontroller man kan göra för att åtgärda problemet.

    1) Lägg till domänen se.loomis.com och e-post adressen noreply@se.loomis.com som betrodd avsändare i er brandvägg / Spamfilter / mail gateway" (görs av er IT-avdelning eller e-post leverantör).

    2) Se till att det finns utrymme i er inkorg för att ta emot e-post så att den inte blir full och därmed inte kan ta emot nya meddelanden.

  • Kan jag få min insättning till vilken bank som helst?

    Loomis kan göra insättningar till alla banker i Sverige förutom Bankgirot, JAK Medlemsbank samt utländska banker.