Frågor & Svar - Avtal

Loomis kundservice

Loomis kundservice

Tel. 010-163 63 00
mån-fre kl 8:00 - 17:00
Skicka e-post till oss

  • Hur fyller vi i fullmakten?

    - Det är viktigt att alla uppgifter fylls i på fullmakten.

    - Den ska bevittnas av två personer.


    Om inte fullmakten är fullständigt ifylld returnerar vi den för komplettering. Vi kan tyvärr inte överföra deponeringen till ett bankgiro, endast till bankkonto eller plusgiro.

  • Vad betyder ”ID vid överföringar”?

    Ni kommer se påsens nummer på kontoutdraget, önskar ni ett annat referensnummer så fyller ni i det här, till exempel butiks id om ni har det.  

  • Hur lång tid tar det innan vi kan börja använda tjänsten?

    I normala fall kan ni börja deponera inom 14 bankdagar från det att vi fått avtalet och fullmakten i retur. Vi skickar ett välkomstbrev eller e-post till er om hur ni kan börja använda våra tjänster.

  • Vår ort finns inte med på listan över orter med Loomis serviceboxar.

    Då kan vi tyvärr inte erbjuda någon möjlighet till deponering. Kontakta oss för information om våra centrumboxar och värdetransporttjänster.

  • Vi har avtalat att inte deponera mynt, men vi kommer att behöva ändra det.

    Gå in och gör en ny intresseanmälan och fyll i att ni redan är kund.  

  • Vi har tecknat ett avtal med en beloppsgräns som vi kommer att behöva ändra?

    Gå in och gör en ny intresseanmälan och fyll i att ni redan är kund.  

  • Kan vi lämna mer än en påse per tillfälle i Loomis servicebox?

    Ja, så länge ni inte överskrider den avtalade beloppsgränsen per påse.

  • Vi har ändrat bolagsform.

    Har ni tecknat ert avtal direkt med Loomis kontakta kundservice för omteckning av ditt avtal.

    Om ni är kund via bank kontakta ert bankkontor.

    Är ni Loomis serviceboxkund, fyll i intresseanmälan.

  • Hur gör vi ändringar i vårt avtal?

    Har du tecknat ditt avtal direkt med Loomis kontakta kundservice för omteckning av ditt avtal.

    Om du är kund via bank kontakta ditt bankkontor.

    Är du Loomis serviceboxkund, fyll i intresseanmälan.

  • Hur säger vi upp vårt avtal?

    Använd blanketten Uppsägningsblankett och faxa den till 010-163 63 00. Det går även bra att posta den till:

    Loomis Sverige AB
    Servicecenter
    Box 7091
    192 07 Sollentuna

  • Jag har fått en blankett tillsammans med avtalet från er om att ni behöver några viktiga uppgifter. Varför måste jag fylla i och skicka in den till er?

    Enligt lag så måste Loomis ha en utökad kundkännedom när det gäller våra kunder som har avtalat om och använder sig av vår tjänst, utländsk valuta.

  • Vad händer om jag inte skickar in blanketten med några viktiga uppgifter som jag har fått från er?

    Om vi inte får in de kännedomsuppgifter vi behöver så kan vi inte längre ta emot och räkna upp utländsk valuta i dina insättningar till Loomis.